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https://www.7key.jp/rfc/2080/rfc2080_1.html#source
https://www.7key.jp/rfc/2080/rfc2080_1.html#translation
This memo describes one protocol in a series of routing protocols based on the Bellman-Ford (or distance vector) algorithm. This algorithm has been used for routing computations in computer networks since the early days of the ARPANET. The particular packet formats and protocol described here are based on the program "routed," which is included with the Berkeley distribution of Unix.
当メモは、ベルマンフォード(又は距離ベクトル)アルゴリズムに基づく一連のルーティングプロトコルの内の1つを記述するものである。このアルゴリズムは、ARPANETの初期からコンピュータネットワークでのルーティング計算に用いられてきた。特定のパケットフォーマットとプロトコルは、UNIXのバークレーディストリビューションに含まれる"routed"プログラムに基づく。
In an international network, such as the Internet, it is very unlikely that a single routing protocol will used for the entire network. Rather, the network will be organized as a collection of Autonomous Systems (AS), each of which will, in general, be administered by a single entity. Each AS will have its own routing technology, which may differ among AS's. The routing protocol used within an AS is referred to as an Interior Gateway Protocol (IGP). A separate protocol, called an Exterior Gateway Protocol (EGP), is used to transfer routing information among the AS's. RIPng was designed to work as an IGP in moderate-size AS's. It is not intended for use in more complex environments. For information on the context into which RIP version 1 (RIP-1) is expected to fit, see Braden and Postel [6].
インターネットのような国際的なネットワークでは、1つのルーティングプロトコルがネットワーク全体で用いられることは考えられない。むしろ、ネットワークは自律システム(AS)の集合として組織化され、一般にそれぞれのASは1つのエンティティとして管理されるだろう。それぞれのASが、ASによって異なるそれぞれのルーティング技術を採用するだろう。AS内で用いられるルーティングプロトコルはIGPと呼ばれる。それ以外のルーティングプロトコルはEGPと呼ばれ、AS間でのルーティング情報の伝送に用いられる。RIPngは、中くらいのサイズのASでIGPとして機能するよう設計されている。これはより複雑な環境での利用を意図されていない。RIPバージョン1(RIP-1)が用いられることを想定する情報は、BradenとPostel[6]を参照のこと。
RIPng is one of a class of algorithms known as Distance Vector algorithms. The earliest description of this class of algorithms known to the author is in Ford and Fulkerson [8]. Because of this, they are sometimes known as Ford-Fulkerson algorithms. The term Bellman-Ford is also used, and derives from the fact that the formulation is based on Bellman's equation [4]. The presentation in this document is closely based on [5]. This document contains a protocol specification. For an introduction to the mathematics of routing algorithms, see [1]. The basic algorithms used by this protocol were used in computer routing as early as 1969 in the ARPANET. However, the specific ancestry of this protocol is within the Xerox network protocols. The PUP protocols [7] used the Gateway Information Protocol to exchange routing information. A somewhat updated version of this protocol was adopted for the Xerox Network Systems (XNS) architecture, with the name Routing Information Protocol [9]. Berkeley's routed is largely the same as the Routing Information Protocol, with XNS addresses replaced by a more general address format capable of handling IPv4 and other types of address, and with routing updates limited to one every 30 seconds. Because of this similarity, the term Routing Information Protocol (or just RIP) is used to refer to both the XNS protocol and the protocol used by routed.
RIPngは、距離ベクトルアルゴリズムとして知られるアルゴリズムの1クラスである。このクラスについての記述で著者の知る限り最も初期のアルゴリズムは、FordとFulkerson[8]である。このため、これらはフォードフルカーソンアルゴリズムとも呼ばれる。ベルマンの公式[4]に基づくため、ベルマンフォードとも呼ばれる。この文書の表現は密接に[5]に基づいている。この文書はプロトコルの仕様を含むものである。ルーティングアルゴリズムの数学的な序論については[1]を参照のこと。このプロトコルが用いる基本的なアルゴリズムは、1969年頃のARPANETのコンピュータルーティングで用いられてきた。しかし、このプロトコルは直接ゼロックスネットワークプロトコルに由来する。PUPプロトコル[7]は、ルーティング情報交換するためにゲートウェイ情報プロトコルを用いた。このプロトコルの更新バージョンとして、RIPとの名称でXNSアーキテクチャが採用された。バークレイのroutedは、大部分がRIPと同じで、IPv4や他の種類のアドレスを扱えるようXNSアドレスがより一般的なアドレスフォーマットに置き換えられ、ルーティングアップデートが30秒ごとに限定された。この類似性のために、ルーティング情報プロトコル(又は単にRIP)との用語が、XNSプロトコルとroutedで使われているプロトコルの両方を参照するために用いられる。
An introduction to the theory and math behind Distance Vector protocols is provided in [1]. It has not been incorporated in this document for the sake of brevity.
距離ベクトル型プロトコルの理論と数学的背景の序論が[1]で提供される。煩雑となることを避けるため、当文書には含んでいない。
This protocol does not solve every possible routing problem. As mentioned above, it is primarily intended for use as an IGP in networks of moderate size. In addition, the following specific limitations are be mentioned: - The protocol is limited to networks whose longest path (the network's diameter) is 15 hops. The designers believe that the basic protocol design is inappropriate for larger networks. Note that this statement of the limit assumes that a cost of 1 is used for each network. This is the way RIPng is normally configured. If the system administrator chooses to use larger costs, the upper bound of 15 can easily become a problem. - The protocol depends upon "counting to infinity" to resolve certain unusual situations (see section 2.2 in [1]). If the system of networks has several hundred networks, and a routing loop was formed involving all of them, the resolution of the loop would require either much time (if the frequency of routing updates were limited) or bandwidth (if updates were sent whenever changes were detected). Such a loop would consume a large amount of network bandwidth before the loop was corrected. We believe that in realistic cases, this will not be a problem except on slow lines. Even then, the problem will be fairly unusual, since various precautions are taken that should prevent these problems in most cases. - This protocol uses fixed "metrics" to compare alternative routes. It is not appropriate for situations where routes need to be chosen based on real-time parameters such a measured delay, reliability, or load. The obvious extensions to allow metrics of this type are likely to introduce instabilities of a sort that the protocol is not designed to handle.
このプロトコルは、全てのルーティング問題を解決するわけではない。既述の通り、中規模ネットワークのIGPで用いることが意図されるものである。加えて、次の限界が考えられる:
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